Istoric
1912
Sursa apei minerale naturale Uludağ (numită atunci Apă Minerală Muntele Keșiș) a fost achiziționată de İbrahim Talat Bey și Monsieur Brune la 6 iulie 1870. Compania a primit licența de funcționare de la sultanul Mehmet Reșat Han la Palatul Dolmabahçe pe 26 mai 1912. În acei ani, partenerii afacerii cu Apa Minerala Muntele Keşiş i-au inclus pe Sıtkı Bey (Ulusu) din Creta și domnul Bourousine, căruia Monsieur Brune i-a transferat acțiunile sale în 1890.
1925
Prima ramură a Comitetului Geografic din 1925 a fost constituită dintr-un comitet privat înființat anterior de un grup de profesori din orașul Bursa. Unul dintre participanții la o ascensiune a Muntelui Keșiș, organizată de această primă ramură și unul dintre fondatorii Institutului Turc de Istorie a Medicinei, Dr.Osman Șevki, a fost fascinat de splendoarea muntelui și a exclamat: „Ce munte grandios!”.
La întoarcerea sa la Ankara, medicul a completat un raport și a recomandat ca numele muntelui să fie schimbat în „Uludağ.” Mareșalul Turciei, Fevzi Çakmak a considerat această recomandare potrivită și a aranjat ca muntele să apară ca „Uludağ” în hărțile ulterioare. Numele este încă folosit în prezent. După ce legea numelui de familie a fost adoptată, Dr.Osman Șevki și-a abandonat porecla de „Bursalı” și-a luat numele de familie Uludağ.
1926
În paralel cu schimbarea numelui muntelui, s-a depus cererea de schimbare a numelui apei minerale de Munte Keșiș în Apa Minerală Naturală Uludağ, iar cererea a fost aprobată.
1930
Fundația pentru fabrica Uludağ Beverage a fost pusă după ce asiguratorul, născut în Bursa Yağcızade, Mehmet Hakkı (Erbak) a înființat Fabrica Nilüfer Gazoz și a început să producă băuturi cu marca „Nilüfer”.
1931
Președintele Republicii Turce, Mustafa Kemal a acordat pentru Apa Minerala Naturala Uludağ, o licență de afaceri și dreptul de a utiliza termenul „de origine turcească” în denumirea companiei, ceea ce a însemnat trecerea la Uludağ Maden Suları Türk Ltd. Ști.
Ca urmare a unui contract găsit în arhivele noastre și semnat la principalul notar din Bursa, Mehmet Hakkı Bey a preluat ramura principală a Provinciei Bursa, orașul Yalova și izvoarele sale.
1932
În acest an, formula originală a Legendarului Uludağ Gazoz a fost creată de fiul lui Mehmet Hakkı Bey, Nuri Erbak, și comercializată sub brandul „Uludağ”. Producția de Nilüfer Gazoz cu aromă de portocală a continuat până în anii 1950.
1933
Mehmet Hakki Bey a preluat dreptul de a gestiona Uludag Mineral Waters Turkish Ltd. Sti. în calitate de titular al leasingului.
1955
Sifonul nostru de portocale Fruti a fost comercializat, iar producția sa a continuat până în 1969.
1958
Toate acțiunile Uludağ Maden Suları Türk Ltd. Ști. au fost transferate familiei Erbak.
1969
Prima noastră linie de umplere automată marca Prot, care avea capacitatea de a fabrica 6000 de sticle pe oră, a devenit activă în 1966, în timp ce a doua a devenit activă în 1968. Între timp, mașina noastră marca Noll, care avea capacitatea de a fabrica 4800 de sticle pe oră, a fost importată în 1969. În acest timp, compania noastră a crescut dotările din fabrică și a demarat prima producție a sticlelor originale pentru Apă Minerală Naturală Uludağ.
1975
Produsele noastre au fost fabricate în Olanda și Germania, și comercializate în toată Europa folosind sistemul de franciză.
1978
Investițiile companiei noastre în producție, joacă un rol important în creșterea și dezvoltarea sa, iar peste timp îmbunătățirea infrastructurii tehnice a rămas una dintre principalele noastre coordonate. Linia de umplere complet automatizată Simonazzi ne-a permis să atingem un nivel semnificativ de automatizare la 36.000 de sticle pe oră. În plus, ca urmare a revizuirilor efectuate la linia de umplere Prot, am realizat producția primei sticle de sticlă rambursabile de 1 litru cu „capac șurub” din Turcia.
1981
În urma reviziilor efectuate la linia de umplere marca Rivi, apa minerală naturală a fost îmbuteliată într-o sticlă PET de 1 litru pentru prima dată în lume. Același tip de PET a fost folosit pentru fabricarea băuturilor de 2 litri în Turcia.
1985
Uludağ Gazoz începe treptat să se extindă la nivel mondial.
Am fost primii care au produs suc dietetic, suc de portocale dietetic și cola dietetică.
1987
Uludağ Gazoz a început să fie exportat în Statele Unite.
1996
În 1994, capacitatea noastră de umplere a cutiilor de metal Tekal de 18.000 de litri a crescut la 24.000 de litri. În 1996, am cumpărat compania care producea liniile noastre cu o capacitate de umplere de 40.000 de litri pe oră.
1997
Vânzările directe au început în cartierele Kadıköy și Beyoğlu din Istanbul și astfel am pus bazele pentru sistemul pe care îl folosim și astăzi.
1999
Ambalajul nostru din sticlă de 250 ml a câștigat premiul „World Packaging Star” în cadrul concursului organizat de Organizația Mondială a Ambalajelor.
2002
A fost lansată Uludağ Frutti, apa minerală naturală aromată cu fructe, produsă cu apă minerală naturală Uludağ.
2003
Uimitoarea sticlă manufacturată pentru legendarul nostru produs Uludağ Gazoz, fabricată între 1967 și 1984, a fost reintrodusă pe piață.
2004
Bazându-ne pe faptul că numele colocvial pentru sifon cu aromă de portocale este „galben”, am lansat Uludağ Sarı Orange Gazoz.
2006
Sistemele noastre de umplere a apei minerale din satul Uludağ Çaybașı au fost restaurate, iar compania și-a continuat activitatea. Am dezvoltat facilități de 50.000 m² în zonă, cu infrastructură de interior de 10.000 m².
Pe 24 martie a acelui an, am inaugurat sistemele noastre de umplere a băuturilor din zona industrială Yenice din Bursa. Am construit aceste facilități de 70.000 m² în zonă, dintre care 30.000 m² infrastructură de interior, în speță locul pe care este amplasată fabrica noastră centrală.
2007
În iunie, am lansat prima limonadă preambalată din Turcia, Uludağ Limonata.
2008
Gama noastră de băuturi fără zahăr a fost extinsă pentru consumatorii care sunt atenți la siluetă. Am început să producem prima limonadă fără zahăr din Turcia, Uludağ Limonata Sugar Free.
2009
Am lansat prima apă minerală spumantă ușor carbogazoasă din Turcia, Uludağ Premium. Sticla exclusivă de albastru cobalt a produsului nostru a fost proiectată de renumitul brand de modă Dice Kayek, inspirat de arta otomană a măiestririi sticlei și de carafele franceze de epocă Baccarat.
Uludağ Beverage a primit premiul „Cei care adaugă valoare economiei”, precum și Medalionul FAO al Organizației Națiunilor Unite.
2010
Apă Minerală Naturală Uludağ și Uludağ Frutti au fost prezentate consumatorilor în noile sticle și ambalaje, fapt ce a făcut furori în industrie.
2011
Apa noastră minerală naturală Uludağ cu noul său ambalaj lansat în 2010 și sticlele noastre Uludağ Premium proiectate de Dice Kayek, au primit „Premiul Ambalajelor de Aur” acordat de Institutul Turc de Standardizare (TSE).
Am propus industriei o nouă inovație în categoria apelor minerale naturale spumante, prin lansarea Uludağ Frutti Extra, apă minerală cu 6% fructe concentrate. Uludağ Frutti Extra a devenit favorita consumatorilor grație sticlei și aromelor sale unice.
Uludağ Beverage a primit Premiul Stars of Export acordat de Asociația Exportatorilor Uludağ, în timp ce Apa Minerala Naturala Uludağ a primit Premiul pentru Ambalajele de Aur al TSE.
2012
Apa minerală naturală cu Vitamina C, Uludağ Frutti C Max, a fost lansată.
Cea de-a 100-a aniversare a primirii drepturilor de folosință pentru sursele noastre de apă minerală naturală a fost sărbătorită în cadrul companiei și prin intermediul unor campanii dedicate consumatorilor.
Apa noastră minerală naturală Uludağ și sticla de 1 litru a Legendarul Uludağ Gazoz au primit premiul de competență la premiile „Luna și Stelele Ambalajelor” deținute de TSE și de Asociația Industriașilor de Ambalaje.
În același an, Uludağ Beverage a devenit a doua companie care ajută la creșterea gradului de ocupare a forței de muncă în Anatolia, în timp ce Apa Minerală Naturală Uludağ a primit Premiul de Competență de Lungă Durată în Afaceri și Fiscalitate, grație istoriei sale de 100 de ani.
Sticla noastră Uludağ Premium proiectată de Dice Kayek a primit premiul pentru design la Premiile Worldstar organizate de Organizația Mondială a Ambalajelor.
2013
Uludağ Beverage a primit Premiul Superbrands.
La cea de-a 5-a conferință Dream+Time=Future organizată pe tema Leadership, Apa Minerala Naturala Uludağ a primit Premiul Companiei Timeless, grație istoriei sale de peste 100 de ani.
Ca urmare a investițiilor făcute după mulți ani de succes, capacitatea noastră totală de producție a ajuns la 210.000 de sticle de sticlă, 110.000 de sticle PET și 36.000 de cutii de metal pe oră.
2014
Uludağ Beverage a lansat noi gusturi în categoria sucurilor: Uludağ Grapefruit, Uludağ Forest Fruits și Uludağ Strawberry.
2015
Am lansat Uludağ Limonata cu savoare de mentă.
Uludağ Beverage a intrat în categoria băuturilor produse cu apă de izvor naturală, prin noul său brand: Apa Minerala Naturala Premium Uludağ.
Uludağ Beverage a câștigat 2 premii Gold Effie cu campania „Be a Legend'” a Legendarului Uludag Gazoz. Uludağ Beverage a mai câștigat și 2 premii Bronz Effie, cu Uludağ Frutti Extra și Uludağ Limonata.
Pagina de Facebook a Uludağ Beverage a ajuns pe primul loc la categoria Advergame cu Uludağ Limonata Taste World Game.
Uludag Beverage a câștigat 2 premii Crystal Apple, 1 premiu Apple de bronz și 1 premiu Silver Apple cu campania publicitară a Legendary Uludag Gazoz Advertisment în cadrul ceremoniei Crystal Apple Advertising Awards.
2016
Apa Minerala Naturala Premium Uludağ a câștigat Premiul Silver în cadrul competiției Crescent and Stars of Packaging, organizată de Asociația Producătorilor Turci de Ambalaje (ASD). Uludağ Premium se distinge de concurenți prin designul său simplu și atractiv, astfel Uludağ Premium a adăugat primul premiu istoriei sale de produs.
Legendarul Uludag Gazoz a câștigat Premiul Silver Effie cu titlul „Be a Legend” la categoria Băuturi din cadrul Premiilor Effie Turcia în 2016.
2017
Uludağ Premium a câștigat Premiul Silver pentru Apă Minerală pentru categoria Gust, organizat pe plan internațional de Fine Water Society.
Seria de produse Uludağ Premium Skin Care Spray este prima care se lansează pe bază de apă minerală din Turcia. Lansăm 3 tipuri diferite de Uludağ Premium Skin Care Spray pe piață – Plain, Vitamina E și Protecție Solară.
Începând cu 15.11.2017, ne-am câștigat dreptul de a fi considerați Primul Centru de Cercetare și Dezvoltare din industria băuturilor, în cadrul Ministerului Științei, Industriei și Tehnologiei din Turcia.
2018
Uludağ Lemonade, preferată ani de zile de consumatori pentru gustul de limonadă făcute în casă, a fost aleasă și băutura care și-a mărit indicatorii de reputație cel mai mult în 2018, conform deliberării juriului format din public de la Premiile ONE.
Uludağ Ramazan Șerbeti, condimentat cu scorțișoară și aroma de cuișoare, devine membru al familiei de produse realizate din apă plată cu savoare de fructe.
Apa Naturală Uludağ Premium se diferențiază cu designul său atrăgător, iar acum este lansată în sticle noi PET!
Mult iubitul Uludağ Meyvelim Rodie s-a întors în familia de băuturi din apă plată cu savoare de fructe.
Uludağ Beverage a câștigat un premiu Silver Effie cu campania Uludağ Meyvelim „Flowing Taste” și 2 premii Bronze Effie cu campaniile Uludağ Frutti Extra „Indescribable Flavor” și Uludağ Premium Skin Care Spray „Natural Gift to your skin from Uludag”, la cea de-a 10-a Ediție a Premiilor Effie Turcia. Uludağ Beverage a fost premiată pentru prima dată în categoria de cosmetice, frumusețe și îngrijire personală.
2019
Fazz 500 ML s-a alăturat familiei de băuturi energizante.
Noua savoare a Legendarului Uludağ Gazoz Strawberry a făcut cunoştință cu consumatorii.
Savoarea tropicală Pineapple s-a alăturat familiei Meyvelim.
Noua sticla de 2 L de Apa Minerală Naturală Premium Uludağ a făcut cunoştință cu consumatorii.
Noua savoare a Legendarului Uludağ Gazoz Ginger a făcut cunoştiință cu consumatorii.
Legendarul Uludağ Gazoz a fost prezentat consumatorilor in noile ambalaje de cutii metalice.
Uludağ Frutti Extra a devenit sponsor Euroliga Regionala a Germaniei și al Euroliga Final Four.
Varianta sticlei de 250 ml a fost adaugata familiei Meyvelim.
2020
Uludağ Zero Tonic cu variantele sticlelor de 250 ml si de 1 Litru, au facut cunoştinţă cu consumatorii.
Uludağ Frutti Extra Grapefruit s-a alăturat familiei de băuturi răcoritoare.
Uludağ Frutti Extra cu noua variantă de 1 Litru a făcut cunoştință cu consumatorii.
Uludağ Frutti Extra cu varianta de 500 ML, care este produsă special pentru export, s-a alăturat familiei de băuturi răcoritoare.
2021
Uludağ Zero Tonic cu varianta de sticlă de 1 Litru PET, a făcut cunoștință cu consumatorii.